Simplification
Simplification
//ukiss-0330

Follow
Dashboard
Entries About Stuff

Perempuan
Wednesday, 23 November 2011 | 01:55 | 0 Kawaii ?


BETULKE WAHAI WANITA?
siapa kata jadi perempuan ni senang?nak kena tutup sana, tutup sini..


perempuan, stoking pon kena pakai..cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari..komfem x tahan bertutup semua
tapi, perempuan cool jek..tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan?siapa kata jadi perempuan tu senang?tiap2 bulan, mesti ada penyakitnak pergi kelas pon susah..kalau boleh, masa tengah jalan tu nak jek meraung sbb sakit..cuba tengok budak lelaki , selamber jek..kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit
tapi, perempuan hidup berpuluh2 tahun dgn penyakit tiap2 bulan, survive jek
tengah2 sakit pon boleh senyum lagi sampai orang pon x perasan yg dia sakit
hebat kan perempuan?
siapa kata jadi perempuan tu senang?
hati ni Allah jadikan lembut betul...cepat jek sensitif!!cuba tengok orang putus cinta!!selalu perempuan yg paling susah nak lupa
lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru..cuba pergi wayang tengok cerita hindustan
siapa yg paling teruk menangis?perempuan kan?lelaki boleh gelak2 lagi
lembut tak lembut hati perempuan..tapi dengan hati yg lembut tu perempuan dapat mengkagumkan lelaki
hebat tak perempuan?
disebabkan susahnya nak jadik perempuan ni lah, ramai perempuan yg merajuk dengan Allah
diorang cakap, Allah x adil...kenapa Allah lebihkan lelaki?
kenapa perempuan kena dengar cakap suami?kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami?
padahal jadi perempuan tu sangatlah susah
bak kata orang, nak jaga 10 anak lelaki, x susah macam nak jaga sorang anak perempuan
dan disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni, ramai perempuan2 kat luar sana yg rebel
diorang pakai pakaian yg tidak menutup aurat dengan alasan, 'lelaki x payah tutup pon'
diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki
diorang sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan janji manis kekasih yg busuk hati
kesian kan kat diorang?disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah, diorang sanggup rosakkan diri diorang
diorang cakap diorang buat macam tu sbb Allah x adil
persoalannya sekarang
betul ke Allah x adil dengan perempuan?
betul, syurga perempuan terletak di bawah kaki suami
tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa kalau bukan kaki ibunya?
betul, isteri kena ikut cakap suami..tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya
x adil lagikah Allah pada perempuan?

Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan
untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya..kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri
cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu
tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki...bermakna ada 15 orang yg syurganya terletak pada seorang perempuan tu
mashaAllah, hebatnya perempuan kan?kenapa perempuan hebat?sebab kasih sayang Allah yg jadikan kita hebat
cuba dengar pula lagu2 yg berkumandang dekat radiobanyak lagu pasal perempuan kan?
contohnya macam lagu SUMAIYYAH,
jarang kita dengar lagu pasal lelaki...sayang x sayang Allah tu dekat perempuan, sampai perempuan dikasihi macam tu sekali dekat dunia
tengok pula, bila seorang lelaki berjaya..orang akan cakap
'disebalik kejayaan seorang lelaki terdapat seorang perempuan di belakangnya'
kita x pernah dengar orang cakap'disebalik kejayaan seorang perempuan terdapat seorang lelaki di belakangnya' kan?hebat x Allah jadikan perempuan tu?masih x adil lagikah Allah dekat perempuan?
Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan..sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni
perempuan senang nak masuk syurga
tengok hadis ni :

"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai."
(Hadis Riwayat Ahmad)

x adil lagikah Allah dekat perempuan?oh perempuan, sedarlah...betapa sayangnya Allah dekat kita...betapa cintanya Allah dekat kita
tapi, kenapa kita nak rosakkan diri kita kerana fikiran2 negatif yg x berasas dekat Allah?
Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia..bayang, dunia yg besar ni, dunia yg cantik ni, kita jadi hiasan
dan seindah2 hiasan tu adalah wanita solehah

kesiannya dekat kita kalau kita tolak untuk jadi seindah hiasan kan?



Older Post . Newer Post

Cutely Made by : Ieka Salju | Cute BG : AtiQah
Owned by : AinHanisah
Best View in Google Chrome